Despre:

FreshVote.ro este un proiect de cercetare derulat prin Universitatea Babeș-Bolyai din Cluj-Napoca. Directorul acestui proiect este conf. univ. dr. Mihnea Stoica, de la Facultatea de Științe Politice, Administrative și ale Comunicării.

FreshVote.ro este o așa-numită busolă online (cunoscută uneori și sub denumirea de ”busolă politică” sau ”busolă electorală”), dezvoltată în contextul alegerilor pentru Președintele României. O variantă similară a fost disponibilă și pentru alegerile pentru Parlamentul European – ocazie cu care utilizatorii puteau compara preferințele lor politice cu viziunea fiecărui grup politic din legislativul european. În total, proiectele de acest fel derulate prin Universitatea Babeș-Bolyai au atras milioane de utilizatori din România.

Busolele politice, așa cum este și FreshVote.ro, au la bază o metodologie științifică solidă, validată prin studii științifice publicate în reviste de specialitate și conferințe internaționale.

Scopul FreshVote.ro este acela de a permite utilizatorilor (cu precădere așa-numiților ”alegători debutanți”) să își măsoare gradul de compatibilitate cu principalii candidați în alegerile prezidențiale din România, care se vor desfășura pe data de 24 noiembrie 2024 (turul I) și 8 decembrie 2024 (turul II). Ca atare, intenția este aceea de a permite utilizatorilor să ia o decizie informată în momentul în care hotărăsc căruia/căreia dintre candidați îi vor acorda votul.

FreshVote.ro este o platformă independentă și echidistantă din punct de vedere politic, neafiliată niciuna dintre candidați sau vreunui partid politic/alianță politică. Rezultatul pe care îl oferă busola se bazează strict pe cele 15 afirmații principale, identificate ca fiind relevante pentru dezbaterea publică din România și suficient de consistente pentru a prezenta diferențele și asemănările care există între candidați.

Datele sunt colectate strict în scop științific și în scopul comunicării științei. Astfel, încercăm să promovăm studii de calitate privind opiniile politice și sociale din România. Analizele care vor fi communicate public nu vor face niciodată referire la date personale ale utilizatorilor, ci vor fi date agregate și anonimizate. Pentru mai multe detalii privind utilizarea datelor, vă invităm să consultați secțiunea GDPR a site-ului nostru.